Dış Ticaret Endeksleri, Ekim 2025

 

İhracat birim değer endeksi %9,6 arttı

İhracat birim değer endeksi Ekim ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %9,6 arttı. Endeks bir önceki yılın aynı ayına göre gıda, içecek ve tütünde %10,2 arttı, ham maddelerde (yakıt hariç) %4,6 arttı, yakıtlarda %5,4 azaldı, imalat sanayinde (gıda, içecek, tütün hariç) %10,5 arttı.

İhracat miktar endeksi %7,0 azaldı

İhracat miktar endeksi Ekim ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %7,0 azaldı. Endeks bir önceki yılın aynı ayına göre gıda, içecek ve tütünde %13,1 azaldı, ham maddelerde (yakıt hariç) %5,8 azaldı, yakıtlarda %19,7 azaldı, imalat sanayinde (gıda, içecek, tütün hariç) %4,8 azaldı.

İhracat birim değer ve miktar endeksleri, Ekim 2025
[2015=100]

İthalat birim değer endeksi %3,7 arttı

İthalat birim değer endeksi Ekim ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %3,7 arttı. Endeks bir önceki yılın aynı ayına göre, gıda, içecek ve tütünde %7,3 arttı, yakıtlarda %5,1 azaldı, ham maddelerde (yakıt hariç) %2,8 azaldı, imalat sanayinde (gıda, içecek, tütün hariç) %2,9 arttı.

İthalat miktar endeksi %3,3 arttı

İthalat miktar endeksi Ekim ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %3,3 arttı. Endeks bir önceki yılın aynı ayına göre, gıda, içecek ve tütünde %15,3 arttı, ham maddelerde (yakıt hariç) %5,1 arttı, yakıtlarda %1,8 arttı, imalat sanayinde (gıda, içecek, tütün hariç) %1,4 arttı.

İthalat birim değer ve miktar endeksleri, Ekim 2025
[2015=100]

Dış ticaret endeksleri, Ekim 2025

[2015=100]

  İhracat İthalat
  Endeks   Endeks  
Sektörler
(SITC Rev.4)
Ekim 2024 Ekim 2025 Değişim
(%)
Ekim 2024 Ekim 2025 Değişim
(%)
  Birim değer endeksleri
Genel 114,9 126,0 9,6 133,2 138,2 3,7
Gıda, içecek ve tütün

109,0 120,1 10,2 119,3 128,1 7,3
Hammaddeler (yakıt hariç)

117,9 123,3 4,6 131,4 127,6 -2,8
Yakıtlar

137,0 129,6 -5,4 163,1 154,8 -5,1
İmalat (gıda, içecek ve tütün hariç)

114,1 126,2 10,5 114,7 118,0 2,9
SITC’de başka bir yerde sınıflandırılamayan mallar

212,7 320,6 50,7 248,7 384,9 54,8
  Miktar endeksleri
Genel 162,4 151,0 -7,0 124,0 128,2 3,3
Gıda, içecek ve tütün

179,6 156,0 -13,1 147,7 170,4 15,3
Hammaddeler (yakıt hariç)

170,7 160,9 -5,8 100,4 105,4 5,1
Yakıtlar

222,2 178,4 -19,7 95,0 96,7 1,8
İmalat (gıda, içecek ve tütün hariç)

166,4 158,4 -4,8 140,0 141,8 1,4
SITC’de başka bir yerde sınıflandırılamayan mallar

13,4 6,3 -53,0 228,3 240,7 5,4

STIC : Uluslararası Standart Ticaret Sınıflaması

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış ihracat miktar endeksi %1,5 azaldı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre ihracat miktar endeksi; 2025 Eylül ayında 140,5 iken 2025 Ekim ayında %1,5 oranında azalarak 138,4 oldu. Takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre ise ihracat miktar endeksi; 2024 yılı Ekim ayında 153,9 iken 2025 yılı Ekim ayında %7,0 oranında azalarak 143,1 oldu.

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış ithalat miktar endeksi %6,1 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre ithalat miktar endeksi; 2025 Eylül ayında 120,7 iken 2025 Ekim ayında %6,1 oranında artarak 128,1 oldu. Takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre ise ithalat miktar endeksi; 2024 yılı Ekim ayında 120,6 iken 2025 yılı Ekim ayında %3,3 oranında artarak 124,6 oldu.

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış dış ticaret miktar endeksleri, Ekim 2025
[2015=100]

Dış ticaret haddi 2025 yılı Ekim ayında 91,2 olarak gerçekleşti

İhracat birim değer endeksinin ithalat birim değer endeksine bölünmesiyle hesaplanan ve 2024 yılı Ekim ayında 86,2 olarak elde edilmiş olan dış ticaret haddi, 5,0 puan artarak, 2025 yılı Ekim ayında 91,2 oldu.

Dış ticaret hadleri, Ekim 2025
[2015=100]

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Related Posts

    Mango, kurucusu İsak Andiç’i vefatının birinci yıl dönümünde anıyor

    120’den fazla pazarda faaliyet gösteren, dünyanın önde gelen moda markalarından Mango, kurucusu İsak Andiç’i vefatının birinci yıl dönümünde andı.

    Raki Phillips, Accor Orta Doğu, Afrika ve Türkiye Premium, Orta Ölçekli ve Ekonomi MarkalarınınYeni Bölge Başkanı Oldu

    Dünyanın önde gelen konaklama grubu Accor, uzun vadeli büyüme hedeflerinin ana odak noktalarından olan Orta Doğu, Afrika ve Türkiye’de Premium, Orta Ölçekli ve Ekonomi markaları Bölge Başkanı olarak Raki Phillips’i atadığını duyurdu.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir