Asırlık ağacın yaraları sarıldı

Osmangazi Belediyesi, mantarların tahribine uğradığı için gövdesinde oyuklar oluşan asırlık dut ağacını ilaçlayıp, bakımını yaparak yaşama tutunmasını sağladı

Osmangazi Belediyesi, kentin tarihine tanıklık eden asırlık ağaçları yürüttüğü bakım ve restorasyon çalışmalarıyla geleceğe taşıyor. Hacıilyas Mahallesi’ndeki Dutlubahçe Parkı’nda bulunan asırlık dut ağacının gövdesinde oyuklar oluştuğunu tespit eden Park ve Bahçeler Müdürlüğü ekipleri, tarihi ağacı yok olmaktan kurtarmak için çalışma başlattı. Yapılan incelemelerde ağacın gövdesinin mantarların tahribine uğradığı, yıllarca devam eden bu tahribatlar sonucu büyük kovukların meydana geldiği tespit edildi.

Yürütülen bakım çalışmaları kapsamında ilk olarak ağacın kurumuş ve çürümüş gövde bölümü büyük bir dikkat ve özenle temizlendi. Gövdedeki ölmüş dokular ortadan kaldırılıp canlı dokuya ulaşmak için kazıma işlemi yapıldı. Ağaç yüzeyindeki açık kovuklar hava alacak şekilde izolasyon malzemeleri kullanarak kaplandı. Asırlık ağaç, yürütülen çalışma ile yaşama tutunarak gelecek kuşaklara aktarıldı.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Related Posts

    Bayraklı’nın Üreten Kadınları Eserlerini Sergiledi

    Bayraklı Belediyesinin semt merkezleri, kültür merkezleri ve Bahar Evi’nde düzenlenen kurslara katılan yaklaşık bin 50 kadın, yıl boyunca hazırladıkları el emeği ürünleri yıl sonu sergisinde vatandaşların beğenisine sundu.

    Osmangazi Reels Yarışması’nda Kazananlar Ödüllerine Kavuştu

    Osmangazi Belediyesi tarafından Bursa’nın Fethi’nin 700.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir